Un projecte inclusiu d'experimentació sonora i creació escènica amb persones sordes i oients. El projecte es desenvolupa per mitjà del joc i la manipulació d'instruments i màquines sonores fetes amb materials reciclats i objectes quotidians.
Aquest documental tracta sobre un procés inclusiu de cocreació escènica amb persones sordes i oients.
"No soy tu gitana” és un monòleg teatral, creat per Silvia Agüero y Pamela Palenciano, en el qual es desconstrueix la històrica imatge pública de les dones gitanes des de 1499 fins avui; aquest estereotip que obeeix a unes lògiques patriarcals i masclistes. Una idea de la dona gitana construïda per les ments dels poderosos: homes, paios, catòlics... a través de les lleis que han perseguit la seua identitat i, també, de la ficció promoguda per la cultura dominant més actual.
Es tracta d'un diàleg teatral 'sense pretensions de deconstruir a ningú', però, al mateix temps i a través de l'humor, aquest espectacle pretén visibilitzar el racisme que han patit historicament i que continuen patint les persones gitanes.
Just quan Lola, de 18 anys i transsexual, s'assabenta que finalment pot sotmetre's a l'operació de canvi de sexe, la seva mare, que és el seu únic suport financer, mor.
Complint amb els últims desitjos de la seva mare, Lola i el seu pare, que sempre han estat en permanent conflicte i no s'han vist en dos anys, han d'emprendre un viatge junts fins a la costa belga.
Aviat s'adonaran que el resultat del viatge pot no ser el que tots dos esperaven.
Amb una estètica molt 'indie', Lola és un viatge de retrobament i un exercici d'empatia. Una celebració del que som i el que ens uneix, més enllà de les diferències que puguem tenir els uns amb els altres.
‘Lázaro’ és una adaptació lliure del clàssic espanyol ‘El Lazarillo de Tormes’ en clau de teatre i hip hop. És la mateixa història universal que tots coneixem. O gairebé. Lázaro va canviant d'amo, però els amos del segle XXI no són els mateixos que els del XVI.
Aquest espectacle pretén difondre i apropar els clàssics de la literatura als estudiants. També familiaritzar-se amb el castellà antic i amb la paraula, a més de donar coratge als joves per a guanyar-se la vida.
Què tenen en comú una poetessa occitana nascuda l’any 1146 amb Sor Isabel de Villena, l’abadessa del Convent de la Trinitat durant el segle XV i Rita, una youtuber que carrega sobre l’esquena el pes de 5.000 anys d’història? Tres dones. Tres mirades en el temps que, en el fons, són una sola veu.
Un recorregut per la història on coneixereu el món dels trobadors i les trobairitz, la literatura medieval i l’antifeminitat a partir dels textos d'Isabel de Villena i Jaume Roig, per a acabar amb Rita, que es presenta com la filla de tota una sèrie de dones que van passar des de la invisibilitat social a recuperar a poc a poc una situació igualitària.
Aquest és un espectacle de dones, de determinació i de lluita. És un cant i un crit d’autoafirmació que s'ha anat conformant amb el pas dels anys i dels segles.
Les vides de Lina, Sara i Hala es creuen en un campament de refugiats. Tot allò que compartiran juntes, les farà créixer i d’aquesta experiència naixerà una amistat que ja no les separarà mai.
Lina, Sara i Hala aprendran juntes el significat de paraules com guerra, exili, deportació o reagrupament, però també d’expressions com amor, amistat, solidaritat i empatia. Una reflexió sobre la situació dels refugiats des de la mirada innocent d’un grup de xiquetes.
Museu a cel obert - El Teatre del Raval és molt més que un espai on veure teatre. És un lloc obert a l’art que s’esplaia fins i tot més enllà de les nostres parets. Us proposem fer un recorregut pels grafitis del carrer Sant Ramon i deixar la vostra empremta.
Desfem l’oblit – Visites guiades als edificis més emblemàtics de la Segona República i als refugis antiaeris del Prado i Peixateria. L'objectiu d'aquesta activitat és visibilitzar la virulència dels bombardejos contra la població civil, a més de fer un recorregut per l'arquitectura del racionalisme i les conseqüències socials que va patir la població a la ciutat de Gandia.